Lund och organdonation..

Nu sitter min klass någonstans på Lunds universitet, och lyssnar på tråkiga föreläsningar. Det gör inte jag, och man kan fråga sig varför. Det enda svaret är nog att jag har det bättre här. Jag tänker ändå inte plugga i Lund.

Till något annat.. Idag väntar ca 600 personer på att få en organtransplantation.. Vore kul för dem att få det måste jag säga, i många fall handlar det om liv död, men även vid tex. transplantation av en njure, innebär det skillnaden mellan att gå omkring med en dialysmaskin dagarna till ända, eller att kunna leva ett helt normalt liv. Skillnaden för den som får sitt organ utskuret är inte fullt så stor, han eller hon är ju redan död. Känns som något värt att offra.

Kommentarer
Postat av: rödhåriga lilla ängeln

håller fullständigt med, organdonation är en självklarhet vad det gäller mig, så länge mina organ går att använda så att säga. hehe

2007-11-27 @ 18:11:42
URL: http://makaroner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0