Stockholm och Cavalli - smoking

Då var det Stockholm imorgon, trevligt, trevligt. Var inne på HM innan, Cavallikolletionen släpptes ju trots allt idag. Med tio minuter tills bussen skulle gå, var jag något stressad. En snabb undersökning av allt, inklusive två kostymer, fick mig att konstatera att det fanns två saker av intresse. En skjorta och en kostym. Efter en kostymprovning som sannolikt var nära världsrekord i snabbhet var det kassan och bussen som gällde.
Efter en timmes bussresa och sex minuters rask promenad var det dags att ordentligt prova den nya kostymen. Mycket riktigt satt den utmärkt, och detaljrikedomen var anmärkningsvärd. Klart prisvärd helt enkelt. Fodrade byxor med revärer. Allting mycket tjusigt. Dessutom väldigt snyggt och väldesignat, prisvärt som fan. Enda nackdelen är att jag ser ut som en trendbög i den. Visserligen en snygg bög, och inget ont om bögar, men jag har mina aningar om att det kan vara lite opassande. Man kan fråga sig varför. Svaret är att när Victor trodde att han köpte en kostym, råkade han köpa en smoking. Sånt händer. Högst sannolikt är det alltså tillbaka till HM som gäller, och försöka få pengarna tillbaka. Om inte någon vill köpa den förstås?

Kommentarer
Postat av: malincatrin

Den kanske kommer till användning nångång trots allt :)

2007-11-08 @ 21:11:27
URL: http://malincatrin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0