Vlad

Om jag hade haft ett alterego, hade det hetat Vlad. Vlad som i Vladimir. Visserligen heter Rysslands president Vladimir i förnamn, men inte bara därför. Även för att jag föreställer mig arketypen för en sönderknarkad och alkoholiserad Tjetjensk milissoldat just som en - Vlad.

Vlad är psykiskt störd sedan tidig barndom, är som sagt sönderknarkad och alkoholiserad, sexmissbrukare, och innehar en hög post inom maffian. Man skulle kunna påstå att Vlad är en människospillra, men det vore inte helt rättvist. Han har nämligen många kvaliteer, som vid en första anblick skulle kunna bortses från. Vlad är mycket skicklig på att fiska stör, en viktig fritidssysselsättning, dels för sportfiskets skull, men framförallt för kaviaren. Kaviar är en grundpelare i Vlads liv. En annan för många oväntad talang är den poetiska ådran; Vlad skriver ljuv lyrik om den arktiska tundran, dock med undantag för när han är nykter (vilket han visserligen aldrig är).

Om jag mer ingående berättade om Vlad, det alterego jag inte har, hade han antagligen varit tvungen att döda mig, så därför låter jag bli. Jag hoppas ändå att ni nu fått en unik inblick i något ni annars gått miste om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0