Armborst

Byggde nyss ett litet armborst som miljöombyte från matten. Med en båge av pvc och kolfiber blev det ganska starkt, och jag gick givetvis ut på tomten för att testa min leksak. Med mig har jag två skäktor (pilar) - en i kolfiber och en i bambu. Givetvis är de båda trubbiga för att inte råka skada någon.... Först skjuter jag bort den första pilen (klumpigt). Sen låter jag min mamma skjuta på ett plank vi har. Hon siktar (av någon anledning) över planket - och den ganska tunga skäktan följer en vacker elliptisk bana in på grannens tomt och mot grannens bil. Noteras bör att grannen är maniskt intresserad av sin bil. Som tur var missade hon bilens sidoframruta med en halv decimeter... 

Slutsats: Låt inte kvinnor över 40 år skjuta armborst om någon risk föreligger att de ska skjuta på fel sak. Inte ens om risken är så liten att den knappt finns...

Kommentarer
Postat av: Fia

Mycket bra slutsatts. Jag skulle aldrig ge min mamma en armborst. Dock har jag sett henne med en pilbåge utan större framgång, så det kanske inte hade varit så farligt iaf. :P

2008-04-28 @ 00:01:17
Postat av: Hanus

dagens visdom, plåsse! jag skall taga ditt råd i beaktande varje gång en dylik situation uppstår, och jag skall med största sannolikhet även följa rådet.

2008-04-28 @ 07:30:34
URL: http://hannesp.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0