strålskadad?

Jag är minsann strålskadad. I morse fick jag sätta mig i en konstig maskin - varpå en sjuksköte placerade ett ljussikte (ja - ett hårkors av ljus) på olika delar av min överkropp. Sen tryckte hon på en knapp och sprang panikslagen ut ur rummet varpå en lampa blinkade och en sak lät högt. Efter en liten stund tystnade saken - och sköterskan smög tillbaka in i rummet. När jag frågade henne hur mycket strålning jag utsattes för svarade hon att "det är nästan ingenting, du får i dig mer när du går ut utomhus". Troligt, som hon sprang. Kanske borde kolla mig med en geigermätare - måhända jag är en vandrande hälsorisk för hela Kristianstads kommun?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0