Helg (del 1, fredag)

Det är ju trots allt tisdag idag. Därför kan man tänka sig att jag borde skriva om min händelserika helg nu. Att göra det ännu senare skulle ju inte precis göra det mindre patetiskt. I vilket fall bestämde jag mig någon gång på torsdags morgon att åka till Göteborg. Inget ont om det, lite impulsivitet är ju aldrig fel. Dock tillstod en serie smärre komplikationer. Den första i raden var att jag på kvällen skulle hem till Anton, fast det löste sig till det bästa och var mycket trevligt. Den andra var att jag någon gång mellan torsdag och fredag upptäckte att jag inte hade någon biljett till Göteborg, och att jag dessutom var tvungen att åka via Malmö för att hämta ut mitt försvunna leg (om vilket mer finns att läsa i mitt förra inlägg). 

Efter mången om och men var jag till slut i Malmö, hade mitt ID-kort i handen, och lyckades köpa en tågbiljett till Göteborg. Själva resan var precis så trist som en tre timmar lång tågresa oftast är. Dessutom råkade min linje av en slump vara en av få (kanske tom. den enda) som klarade sig oberörd av stormen. Kort sagt fick jag inte ens uppleva nöjet av ett urspårat tåg (vilket måhända var tur). 

Väl i Göteborg hände inget av nämnvärt intresse heller, men till saken hör att det råkade falla sig som så att det var helgen innan löning (vilket jag inte visste i förväg och inte heller kunde drömma om konsekvenserna av även när jag fick reda på det). Jag träffade min bror, vi åt middag och vi började dricka sprit. Fulla blev vi såklart, allt annat hade varit förkastligt. Kring 00-snåret raglade vi in mot avenyn, och slogs av en folktom boulevard. Hade aliens kidnappat alla, hade en okänd farsot slagit till, varför var Kungsportsavenyn, Göteborgs stolthet tom???

Jag har naturligtvis inga säkra svar, men rent gissningsvis hade det ett samband med att det just var helgen innan löning. Rent kortfattat ska det sägas hur kvällen slutade - nämligen på kommunistklubben "Pustervik" (typ), bredvid Fiskekyrkan. Där var, kanske inte så förvånande, massor av vänsterradikala. Skojskoj!

Historien om lördagen är naturligtvis ännu mer spännande, men nu ska jag äta glass, så den dröjer en stund!
Pusspuss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0