ID

Igår hämtade jag ut mitt leg på hittegodsexpeditionen i Malmö. Jag hade nämligen tappat bort det. I vilket fall fick jag fick jag först leta upp själva polishuset. Det tog en stund. Sen fick jag stå i kö. Det tog också en stund. Sen fick jag reda på att jag behövde ha mitt leg för att få hämta ut det. Väldigt vänligt och pedagogiskt försökte jag förklara för kärringen i kassan att jag tyvärr inte hade tillgång till mitt leg, men att det mycket lätt skulle gå att verifiera min identitet ändå, eftersom det just var mitt leg som skulle hämtas ut. Föga förvånande svarade hon att "Nej, du måste identifiera dig. Rätt ska vara rätt."

Det hela slutade med att jag tröttnade, och tog fram mitt pass, eftersom jag förutseende nog hade väntat mig just detta problem. Snacka om Kafka-artat.


Kommentarer
Postat av: thilda

Haha.. rätt ska va rätt

2008-02-24 @ 15:31:16
URL: http://thildahn.blogg.se
Postat av: anneli

hahahah shit va roligt

2008-02-25 @ 20:45:06
URL: http://makaroner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0