KAMBODJA

Da rakade det falla sig sa att man plotsligt hamnade i Kambodja. Stranden blev trakig, och pa den stranden dit vi ville for att fortsatta sola (och dyka lite) ar det tydligen regnperiod. Alltsa ville vi inte langre dit. Kambodja ar ungefar som Thailand var ett antal ar sedan, och som en liten parentes kan namnas att landet i princip inte har nagon valuta; man anvander USD. Skit samma, snart ska jag ut och kolla pa ett tempel (som jag dock redan sett sist jag var har), eller kanske snarare titta pa alla javla turister som tittar pa tempel... Forsokte fa pappa att betala en helikopter at mig, for att titta pa det uppifran, men tyvarr ville han inte. Snalt.

Allt ar dock inte daligt har, det ar namligen en massa fransoser overallt. Det innebar att det finns fransk mat, som tex. ank- och gaslever, vilket jag absolut inte tackar nej till (sarskilt inte till ett formanligt pris). Dessutom finns franska viner. Helt klart godkant. Dessutom finns det har dessutom GODA drinkar, som exempelvis gardagens Dry Martini...


ps. medan du, den eventuella lasaren av smorjan jag skriver, haller pa att ata frukost och forbereder dig for att ga ut i kylan, ska jag nu ga till en vantande taxi for att titta pa solnedgangen over ett vackert tempel..  fast naturligtvis hade jag hellre varit hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0