Sista brevet fran amerika, typ

Sitter nu pa ett litet netcafe i laos (notering: eftersom nagra bokstaver anda inte finns, skiter jag aven hogfardigt i versaler vid namn och ny mening (utom forsta meningen)), och solar mig i den harliga luften. Imorgon ska jag hem. Kanns forjavligt. Verkligen. Riktigt riktigt synd om mig, tycker jag i alla fall. Skit samma, mer om det senare.

And now to something COMPLETELY different.. Las den har artikeln i dn: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=729422

Helt javla sjukt. Enligt en rubbad nykterhetsforening ar alltsa riksdagsledamoter (de som faktiskt styr sverige) inte kapabla att ta ansvar over sitt eget drickande. Dessutom, och annu varre, anser samma organisation inte ens att de BOR kunna ta eget ansvar, utan att olika overformyndarregler ska sitta over deras huvuden och bestamma hur, var och nar de ska dricka. Min fraga lyder foljande: om en person inte ens kan ta ansvar for sitt eget eventuella fylleri, hur kan da densamma ta ansvar for hela sverige, och i forlangningen bade dig och mig? Om de inte ens kan ta ansvar for sig sjalva, har jag atminstone inget fortroende for dem. Avskeda dem istallet, genast och med omedelbar verkan.

ps. Appropa nagot annat. Det ar ju dessutom ganska latt att dra tydliga liknelser. Sa som nykterhetsgruppen (eller vad de nu heter) vill detaljstyra riksdagsledamoternas liv, styr staten resten av sverige - alltsa mitt liv. Jag ar trott pa det.. Javla formyndarland. Kallt ocksa. Paminn mig om att flytta medan jag kan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0