Konstig 2

På mitt korta och enligt vad jag trodde tämligen intetsägande lilla inlägg om konstighet - fick jag tre svar. Tre svar för mycket till det inlägget enligt mig. Därför ska jag försöka reda ut begreppen. 

Det ena svaret var ganska snällt, trevligt och till och med omtänksamt. Till det kan jag bara instämma; det är svårt att definiera konstig - och det är bara dumt att alltid följa normen. Dock är man väl ändå lite konstigare än genomsnittet om man just bryter mot normen? Om det sen är bra eller dåligt att sticka ut är väl en annan sak - och det är nog olika. Själv hoppas jag att jag sticker ut på ett åtminstone mer bra än dåligt vis. 

Till Hannes, som undrade om jag "gått och fått aspergers" kan jag bara svara - ja, självklart har jag det! (för den som inte förstår ironin kan jag förklara att man definitivt inte kan "gå och få" aspergers syndrom, och att det nog inte ens kan betraktas som en direkt sjukdom).

Till 001216-028 säger jag inte så mycket. (btw har jag spårat din ip. (82.99.0.36) och du bor i Åhus och heter Emelie Göransson) 

Slutsatsen var nog att jag är konstig (men har inte aspergers - vad jag vet iaf.). Trots detta är jag ändå relativt stolt som jag är - men inte nöjd. Självklart kommer jag kämpa för att bli ännu bättre! 

pusspuss.. .

ps. Till er som inte förstod ironin i allt - förstå den!

Kommentarer
Postat av: emelie

001216-028?? Vem har ändrat mitt kandidatnr?? 001216-017 vad det sist jag kollade ^^

2008-03-25 @ 22:11:09
URL: http://empish.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0