Solskenshistoria, middagssällskap och den hippokratiska eden

Idag är det nästan lika fint väder som igår (ännu soligare - men inte lika varmt) och jag har varit på stranden, vilket var mycket trevligt. Läste lite i "Economics through diagrams", men det var så tråkigt att jag bestämde mig för att jag redan kan allt (och därför inte behöver läsa något). Bada gjorde jag inte - för det var kallt, men jag tittade på folk som badade, och det såg ju somrigt och trevligt ut. Detta var då en sammanfattning av min dag. Då jag inte skrev någon sådan igår kommer den här.

Sammanfattning av gårdagen:
Gjorde precis samma sak som idag - utom att solningen skedde i trädgården istället för på stranden och att den kompletterades med en cykeltur (vilket kanske sker även idag). Att cykla på Österlen är nämligen angenämnt, man upplever dofterna på ett helt annat sätt än om man åker bil.

Igårkväll däremot bestämde däremot pappa och jag oss för att äta middag på Buhres fisk (ja - där jag jobbar). Detta för att vi dels var för lata för att laga mat, och dels för att det är den enda egentliga restaurangen som finns i Kivik.. Inget större val alltså (dessutom visade det sig att jag får 20% rabatt - vilkt är nice). Där ville vi sitta ute - eftersom det då som nu var fint väder, soligt och (rätt) varmt. Det fanns som tur var också ett bord ledigt ute, trots att de inte är bokningsbara (eftersom jag ringt ett litet samtal som gjorde att bordet aldrig dukades av efter de förra gästerna...). Dock var det två personer till (varav den ena också jobbar där, och som jag känner lite) som också ville äta ute - och av en slump hade ju jag tagit bordet redan..

Då de snällt frågade om inte de kunde få sitta vid vårt bord svarade jag givetvis ja (är ju en gentleman). Slutsatsen var att vi oväntat fick middagsgäster, typ i alla fall. Trevligt trevligt. Alltid spännande med lite överraskningar i tillvaron...

Och appropå ett moderat lagförslag:
Länken ovan är till en krönika i DN. Läs den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0